Whitsunday

Ojoj, Brallan här, vi är tillbaka på fast mark efter några dagar ute på havet. Vi har haft det helt fantastiskt, underbart väder, trevliga människor, god mat och helt fantastiska platser!

Vi blev utkastade på en katamaran, en stor sådan, tillsammans med typ sex andra och drog ut på havet mot Koala adventure island där vi skulle spendera nätterna. På den ön gick vi en bushwalk som var en av australiens vackraste, vilket vi är beredda att hålla med om! Det var helt otroligt uppe på toppen med solnedgången och havet och alla öar. Tyvärr var vi lite "huggiga" mot varandra eftersom vi sovit så lite på bussen så vi gick och lade oss ganska tidigt efter middag och några drinkar.

Dagen efter var det upp och hoppa klockan sex och bege sig ner till frukosten där vi hade besök av fåglar som fräste (ja som katter typ...). Sen var det ut på havet igen där vi stannade för snorkling där vi såg en hel hög färgglada och enorma fiskar, inklusive clownfiskar! Dessutom blev jag kallad säl när jag slängde mig upp i gummijollen, oklart om det var en komplimang eller förolämpning..? Hur som helst var det jättehäftigt!

Efter lunch puttrade vi vidare (fortfarande ingen segling till vår besvikelse) mot världens finaste strand, Hubble-teleskopets glas är gjort av den sanden, det var som potatismjöl, galet fin. Efter att vi alla bränt oss och stekt på stranden chippade vi tillbaka till ön där kvällen bjöd på kareoke (självklart sjöng vi ABBA), biljard och en Jug (en kanna full med sex on the beach) var...

Idag inledde vi dagen med lite tennis, vi har självinsikt nog att säga att vi sög. Men roligt hade vi!! Sen var det fish-feeding nere vid bryggan så Anna och Jessica hoppade i plurret med fiskar stora som pizza-tallrikar medan jag passade på att skära upp fingret så jag missade en del av spektaklet. Turgumma som jag är var pizza-fiskarna kvar när jag kom tillbaka så jag körde terapi och lyckades klappa flera av fiskarna (nu blir ni väl stolta där hemma som vet om min fiskskräck?). Det var häftigt i alla fall!

Nu sitter vi på en restaurang med free wifi och har ätit en himla massa gott och är trötta och mysiga. Vår buss mot Cairns går om 50 minuter och anländer 6am imorgon, you gotta love it. Vi har det så jäkla bra här i paradiset och vill aldrig åka hem! Vi stannar nog här hörni, ses kanske om några år. Pusshej från Airlie Beach!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0