20 år på Bali

ja för det första är det väl inte riktigt varje dag man firar sin födelsedag på Bali. sen att den blev hur bra som helst behöver jag väl inte smyga med heller. så tänkte dela med mig av vad som hände under min kära dag, delad glädje är väl dubbel glädje aight?

började med att jag blev väckt av två brudar med dom kraxigaste morgonrösterna ever. chokladtårta, oreos, present och skönsång. kan man få bättre start? sötnosarna gav mig en jättefin sarong som jag nu kan glida runt med här i Bali-land. jag fick även ett kort där det lite hemligt stod att vi skulle hitta på lite saker under dagen, ja ni såg ju bilden i förra inlägget eller hur?

vi fortsatte sen dagen som vanligt med frukostbuffé och häng med sol och bad. sen gick jag och hade en liten Skype-date med mina föräldrar som var morgonpigga dagen till ära. väldigt värt! (see you soon för övrigt).

14.30 skulle jag som nybliven 20-åring befinna mig på hotellrummet och där började tortyren... mina kära rumskamrater pratade i kodspråk och med ögonbindel började de leda mig till en okänd plats. efter att vi gått i, vad som känts som, en evighet så fick jag sätta mig i en skön soffa då jag hörde en späd liten kvinnlig baliansk röst som yttrade ordet "massage". Jajjemen... de kommande 90 minuterna njöt vi av helkroppsmassage, bodymask och sen ett varmt bad med doftande blommor. Scweeeet födelsedag hittills!

det jag inte visste var att det bara skulle bli bättre. jag blev ombedd att fixa mig inför kvällen, vilket jag snällt gjorde. vi gick och tog en drink i hotellets bar vid vattnet och njöt av vacker himmel innan vi fortsatte mot Hard Rock Café, där det var ett bord bokat för oss. att bli bjuden på utsökt middag är inte varje dag man blir. LIIIIITE gott det var då! lagom till att vi skulle börja beställa in efterrätten (trodde jag) så började det skramla i köket. ut kom förmodligen ALL kökspersonal med diverse kastruller och annat som de hittat att slå på. de drog upp mig från bordet och ställde mig framme vid en liten scen. hej vilket firande jag fick då... svårt att beskriva men det var riktigt kul och minst sagt mer uppmärksamhet än vad jag är van vid. den lilla tårtan jag fick kunde vi tre sen sitta och smaska på.

ja vad ska man säga? inte är jag van vid att bli firad på Hard Rock Café, och definitivt inte på balianskt vis. när LIVE-bandet började spela fick jag även en fin liten "happy birthday-sång" av dom också. mycket vackra röster för övrigt! (speciellt för att vara en balian med pyjamasbyxor, en blyg liten tjej och en softish med hästsvans).

efter hard rock, slog vi på våra inbyggda
GPS:er och försökte hitta en nattklubb eller liknande att dansa loss till. tack vare Hilda och Åsas hjälp (tack så mycket) hittade vi faktiskt ett ställe, Bounty. där träffade vi vår första svensk hittills, som tyckte våra klänningar var vääääldigt midsommar.

är rätt svårt att återberätta en så bra dag som min 20-årsdag faktiskt var. men jag kan bara säga att jag är glad att jag har så fina människor i mitt liv. inte bara de två tomtarna som gjorde allt för mig här borta denna dag, utan även ni där hemma som tänkte på mig och grattade mig. det betyder faktiskt mer än ni tror. TACK!

tydligen har Anna här lovat att jag ska dra ihop en "Jessan tycker till" om Aussie. Den kommer, snart. kanske lagom till att vi landar i Sverige. Vilket faktiskt är snart... see you guys in a few days!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0