nu är vi inne i mars månad

... inte långt kvar nu mina vänner. inte långt kvar.

därför känns det som att det är god tid att verkligen börja förbereda sig. jag och blondinen (ja, trots att jag har blivit mer ljushårig så har vi fortfarande enbart en blondin i gänget och jag är och kommer förbi den "lilla brunetten") tog pendeln in till Sveriges vackra huvudstad och spenderade den bästa och soligaste dagen där inne för lite shopping. det blev en hel del bra grejer inför resan. jag köpte bland annat två par leggings, en mascara, en "handbagage-väska", en tunnare varm tröja som förmodligen inte tar så stor plats i väskan och två stycken bh-ar (såna här utan axelband, vad de nu heter?). jag köpte även ett par byxor, 199 kronor tyckte jag de var värda... sen om jag tar med dom eller inte har jag inte bestämt ännu. det svårt är ju faktiskt att veta hur mycket man kommer köpa när man är borta, men man vill heller inte förlita sig på att man hittar allt lixom.

min plan är hur som helst att först och främst nästan ta med enbart linnen och t-shirt som jag kommer kunna slänga under tidens gång. om jag hittar nytt eller så. dessutom kanske man tar med sig nåt par byxor, leggings och någon bra tunn men varm tröja av nåt slag. sen är det helt enkelt bara att packa så smart och lätt som möjligt. sånt där som jag är förbaskat bra på! ... not.

idag har jag spenderat lite tid till att försöka fundera ut vad som ska med, och hur jag ska packa. det var inte alltför lätt kan jag meddela. men jag lyckades faktiskt på köpet rensa ur stora delar av min garderob, och det var ju positivt. eller nåt? nej men det känns ändå heeeelt okej, frågan är bara hur bra det känns när man börjar packa allt. känns bra att jag har försökt börja i tid också, så att man inte står där kvällen innan och har panik. det kommer jag ha gott om iallafall.

min mulle försökte hjälpa mig att packa idag,
han gav upp ...


16 dagar kvar nu... TAGGA!

/ J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0