Påsk i Queenstown

Kommer ni ihåg oss? Vi är de där tre virriga brudarna som tog vårt pick och pack och flydde landet för snart 3 veckor sen. Har ni fortfarande snö där hemma? Har ni ätit mycket god påskmat?

Sååå vad har vi been up to since we last talked? tjaaa... vi åkte från greysmouth i fredagsmorse och begav oss ner mot Franz Josef. Vilken otroooligt mysig stad... ort... äh by? Eller vad man ska kalla det. Kändes lite som att vi var i en österrikisk liten by i Alperna, fast utan snö och väldigt varmt istället. Vi passade på att strosa runt lite på stan (tog ungefär 5 min att gå runt hela..) och provade även på Horse Trekking. Vi var alltså ute i ungefär 2 timmar och red på fina hästar. Jessan fick den sköjnaste hästen - Molly. En riktigt "i-don't-give-a-fuck"-häst. Ville jag att hon skulle gå vänster så gick hon höger och ville jag att hon skulle skritta fortare så lunkade hon vidare i samma takt. Den kvinnan visste vad hon ville iaf. Brallan var som en stolt hönsmamma, och hon tyckte att Jessan och Anna var så duktiga så. Kanske hade hon lite roligt åt när vi skulle trava och även GALOPPERA!! Skräcken i mina (jessicas) ögon när vi galopperade måste varit priceless... Det var hur som helst jättemysigt och utsikten var ju inte att klaga på heller... Vi kanske får upp bilder på tumblr senare, Malins mobil ville inte just nu. Kvällen spenderade vi i bubbelpool, spelade lite spel och njöt av vårt påskgodis.

På lördagen bestämde vi oss för att komma iväg ganska tidigt eftersom vi visste att det var lång väg till Queenstown. det gick rätt fort att köra så 40 mil, en hummelsvärm och världens kurvigaste och högst belägsta väg senare så var vi äntligen framme. problemet var bara att vi tänkte inte på att det var påskhelg och EXTREMT svårt att hitta boende. men vi tog in på en stoooor camping och där sover vi till måndag är det tänkt.

på kvällen lyckade vi till det med lite "påskmat", cheesecake och gott att dricka! lite senare tog vi oss till Xbase (som är samma hostel/bar som vi ägde söndet i Wellington). Denna gång var det liiiite mer folk. Men tråkigt nog valde vi nog fel dag att parta till det... Vid midnatt var hela stan stängt. Inklusive donken... Vad hände? Men vi hängde lite med vår tyske homie Robin en stund innan vi la oss. Som sagt, väldigt synd att vi var här fel helg...

Idag har vi tagit liiite sovmorgon. Vi har kollat in stan litegrann och ätit enligt statistik tydligen den tredje godaste hamburgaren i världen. vi är nog villiga att flytta upp den placeringen till toppen för HERREGUD.. jag kommer iaf aldrig kunna äta en annan hamburgare igen. Too bad. Nu sitter vi vid hamnen med solen som skiner på berget, och har precis smällt i oss kanske världens godaste kulglass. Jisses... Queenstown knows what they're doing.

"tur att jag inte bor här, då hade jag varit rund och fattig"

Det får avsluta det här inlägget från Queenstown. Vi ska försöka få in bilder på www.trisstripp.tumblr.com, så kolla in där! Mina vänner tyckte att jag sammanfattat det väldigt bra så jag säger väl tack för oss för denna gång, talk to you later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0