Jessan tycker till (detta skulle ha publicerats i söndags den 15/4)

Sista dagen i Nya Zeeland. Och hur spenderar vi den? Först och främst i ett jordbävningsdrabbat Christchurch som inte alls var så mycket att hänga i julgranen, tyvärr. Sen har vi en sisådär 15-16 timmar att slå ihjäl på en flygplats där man forslas fram och tillbaka för att "där får ni inte ligga". Jisses, skulle dom vilja träffa oss imorgon när vi landar och inte har sovit en blund? Nääää, skulle inte tro det!

Men nu tänkte jag vara lite skojig och sentimenal såhär sista dagen i detta underbara land. Tre veckor har gått... Vi har redan spenderat tre veckor på Nya Zeeland, men hallå -stoppa tiden NÅGON?! hur som helst... Vad tyckte jag om landet i fråga då?

Rent spontant skulle jag säga att det har varit en fantastisk upplevelse att få vara här. Saker jag kommer sakna:
- Naturen, helt klart som inget jag tidiges skådat. Liknande berg och dal får man leta länge efter.
-Hookey Pookey. Aafan, jag måste säga det. Dom är gooooda alltså!
- Gamla Bettan. Speciellt hur stark hon var i uppförsbackarna ... NOT!
- alla får, de verkar så himla gooa
- trevliga människor (däremot förstår vi inte riktigt om man ska svara när alla säger "Hey, how's it going? som hälsningsfras)
- vår värmefläkt i bilen
- I-sight (info-center) utan dom hade vi aldrig klarat oss... Tack Martin!
- Michael Jackson på radion... sisådär var tredje låt
- att ha Anna liggandes en millimeter från mig varje natt
- BBH-hostel, måste faktiskt varit de bästa
- vandringar. faktiskt, jag har fått en helt annan syn på att gå i bergen
- McFlurryn på donken. Bästa Ever, jag skojar inte!!


Och vad kommer jag INTE att sakna lika mycket?
- att Bettan fullkomligt dricker bensin som om det skulle vara saft...
- de kalla nätterna
- de kalla toaletterna på campingarna (vad är det med att ha öppen dörr och öppna fönster HELA nätterna?)
- trafikskyltarna vid vägarna som säger att man ska köra sakta. till en början var de roliga, men när det är en bild på en kropp på ett bårhus med en lapp fastsnörad runt tån där det står "speeding ticket" kände vi att det kanske gick lite föööör långt...
- sandflugorna ... fuck you ni har gett oss fuuula ärr!!
- blåsten och de kyliga kvällarna. Det märks att vi är här på sensommaren/början till höst. (men vi ska väl inte klaga, ni bygger väl snögubbar hemma har vi hört? *blinkblink*)

Det var väl lite smått och gott sådära. I övrigt är jag rätt sad att vi ska åka härifrån. Och vi var här alldeles för kort tid! Tre veckor funkar INTE att se hela det här landet, så förhoppningsvis är detta bara ett "sneak peak" tills vi är tillbaka igen. Men nu har vi ju ännu bättre saker framför oss... MOT AUSTALIEN! (om en sisådär 8 timmar)

PUSS PUSS
annsen och brallan hälsar (de är helt uppslukade av att vi äntligen fått WiFi på denna otroligt roliga flygplats)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0